Přečetli jsme a přeložili pro vás

Přečetli jsme a přeložili pro vás

Dnes jsme pro vás přeložili článek publikovaný na webu  http://shippingwatch.com/

Logistický a přepravní gigant, DSV, začne již brzy hledat kandidáty pro další akvizici, říká CEO Jens Bjørn Andersen. Zatímco mnoho manažerů DSV usilovně pracuje na integraci nově koupené společnosti UTi Worldwide, díky které DSV zdvojnásobilo počet svých zaměstnanců na 44 000, vrcholný management společnosti se začíná porozhlížet po nových akvizičních příležitostech.
V horizontu pouhých šesti měsíců, CEO Jens Bjørn Andersen, očekává, že bude opět načase se podívat po dalších možnostech rozšíření společnosti a malé firmy očividně v hledáčku DSV nejsou.  „Ukáže se časem. Nyní je prioritou dokončit akvizici UTi. Máme zkušenost, že velké akvizice, které jsme v minulosti uskutečnili, byly těmi nejúspěšnějšími. Naopak některé z malých akvizic dopadly nejhůře,“ říká.

Není tajemstvím, že převzetí společnosti Ontime Logistics v roce 2012 způsobilo DSV velké problémy. Finanční dopad byl malý, protože Ontime měl v čase akvizice pouze 220 zaměstnanců a tržby 89 mil. USD.  To je velký nepoměr vůči tržbám DSV, které v minulém roce dosáhly 7,5 mld. USD.

Velké transakce jsou úspěšné

Transportní hegemon měl štěstí při větších transakcích - jako např. při akvizici společnosti Frans Maas v roce 2006 a ABX Logistics v roce 2008, ačkoliv bylo převzetí uzavřeno pouhé dva týdny před kolapsem banky Lehman Brothers a začátkem finanční krize. Koupě ABX Logistics, které přišla DSV na 857 mil. USD, přispěla k vybudování společnosti, jakou je DSV dnes. Akvizice katapultovala transportního obra na italský a německý trh a ustanovila nejvíce ziskovou divizi DSV, Air & Sea.

Podle Jense Bjørna Andersena vysvětlení spočívá ve faktu, že je často jednodušší pro zaměstnance velkých společností přijmout styl práce a firemní kulturu DSV. Ačkoliv na sebe společnost DSV nahlíží v porovnání s největšími konkurenty jako na velice „podnikavou a flexibilní“ firmu, pro zaměstnance malých společností představuje integrace obrovskou změnu. 
Jens Bjørn Andersen zdůrazňuje, že DSV zatím neudělalo žádné závazné rozhodnutí o tom, jaké odvětví podnikové činnosti by eventuálně chtělo rozšířit. Co se týká např. jednání s UTi, DSV oslovilo UTi poprvé v létě 2014, ale dohoda nebyla finální dříve než 9. října 2015. DSV dokonce přerušilo jednání poté, co prosáklo na veřejnost, že společnosti diskutovaly o akvizici.

Když DSV koupilo UTi, závazky DSV vyrostly na 1,36 mld. USD neboli přibližně dva a půl násobek hospodářského výsledku (EBITDA). Agresivní konkurenti, jako např. XPO Logistics, se pohybují na dvojnásobku této hodnoty (čímž jsou znevýhodněni na burze). Zatímco konkurenti jako Kuehne + Nagel a Panalpina jsou bez dluhů. Očekávané zadlužení DSV bylo stanoveno na trojnásobek hospodářského výsledku, ale po koupi UTi bylo sníženo na jeden až jeden a půl násobek hodnoty hospodářského výsledku.

„Rozhodli jsme se trochu zpomalit,“ říká Jens Bjørn Andersen.

„Stále to můžete nazývat šetřením, protože disponujeme větším kapitálem na později.“

Nižší zadluženost znamená, že si můžete půjčit více peněz, když se objeví ta pravá příležitost. Mimoto má pak společnost lepší přístup na burzu.

„Je jednoduché získat peníze, protože vám lidé důvěřují, když uskutečníte akvizici,“ říká Casper Blom z ABG Sundal Collier.

„Jestliže DSV kupuje něco velkého, pak můžete rovnou počítat s tím, že věci půjdou dobře.“

Zdroj: http://shippingwatch.com/carriers/article8872041.ece

Úvodní stránka

E-services

Track & Trace

Z Klientská zóna