Nepozorovaně a bez povšimnutí autodopravců i široké veřejnosti zavedlo od 1. ledna 2017 minimální mzdu pro řidiče také Rakousku. Trend, který nastolilo Německo a Francie, se nezadržitelně šíří Evropou.
Pro logistický byznys to nejsou pozitivní zprávy. Tato opatření logicky prodražují nákladní a autobusovou přepravu. „Šikana spojená s minimální mzdou dopadá nejen na dopravní firmy provozující kamionovou i autobusovou dopravu, ale bohužel ji zaplatí všichni její uživatelé,“ okomentoval situaci mluvčí ČESMAD Bohemia, Martin Felix.
Nově zavedené nařízení v Rakousku je ještě dokonce striktnější než ve Francii. Dopravce má povinnost hlásit každou jednotlivou jízdu předem včetně informace, pro jakého konkrétního zákazníka je přeprava určená.
Německo | 8,50 Eur /hod. více Ad „MiLoG" |
Francie | 9,61 Eur /hod. více Ad „Macron Law“ |
Rakousko | 10 Eur / hod. více Ad „LSDD-G“ |
Bohužel se nedá v budoucnu předpokládat, že by se tato negativní tendence v rámci Evropské unii zastavila spíše naopak. V současné době platí určitá omezení také v Norsku, Itálii a Holandsku. Výhledově se dá očekávat, že se připojí také Dánsko ,„mateřská země DSV,“ a dále pak Švédsko, Belgie a Lucembursko.
Kam až protekcionismus v Evropské unii může zajít, je bez nadsázky celkem děsivá představa. Na druhou stranu těžko předjímat, jak se situace vyvine, a je nutné řešit aktuální problémy tady a teď.
Společnost DSV přirozeně situaci kontinuálně mapuje a v současné době se snaží udržet stávající ceny bez ohledu na zavedená opatření ve zmíněných zemí EU. Nechceme a nemůžeme ale slibovat, že na situaci nebudeme nuceni reagovat.
Zroj: http://echo24.cz/a/irKMZ/sikana-a-protekcionismus-minimalni-mzdu-pro-ridice-zavedlo-i-rakousko